Strona 1 z 2
poliuretany e46 m3 co sądzicie ...?
: śr lip 23, 2014 20:02
autor: kameleon m3
Witam mam zamiar wymienic wszystkie tuleje gumowo metalowe w zawieszeniu poniewaz auto czasami dziwnie sie zachowuje na drodze pływa... Zastanawiam sie nad montazem poliuretanow . Czy ktos z was jezdzi na tym,jakie opinie. Podobno są wytrzymale i sztywniejsze

dla jasności ma być to montowane do e46 m3 cabrio . Zgóry dzieki za info pozdrawiam

Re: poliuretany e46 m3 co sądzicie ...?
: śr lip 23, 2014 20:20
autor: Lassie
Obspawana podłoga i jazda wyczynowa (chociaż średnio to widzę w cabrio) - lepsze są wzmacniane, sztywne (metal), choć przy częstych trackdayach i równych jak stół drogach - można próbować (oczywiście w/w wzmocniona podłoga to mus).
Jazda po polskich kraterach - zapomnij, przeżegnaj się i przeproś Chrystusa za nieczyste myśli.
Re: poliuretany e46 m3 co sądzicie ...?
: śr lip 23, 2014 21:59
autor: kameleon m3
u mnie podłoga jest idealna nie spawana i raczej niemam ochoty zeby ja spawać no chyba ze bedzie taka potrzeba

poza tym Cabrio raczej nie bede jezdzil na torze auto raczej sluży mi do codziennego zapierdalania po ulicach.Dlatego chodzi mi najbardziej o zachowanie auta na drodze czy bedzie podobnie jak na seryjnych gumach ?
Re: poliuretany e46 m3 co sądzicie ...?
: czw lip 24, 2014 10:53
autor: ciah
kameleon m3 pisze:u mnie podłoga jest idealna nie spawana i raczej niemam ochoty zeby ja spawać no chyba ze bedzie taka potrzeba

poza tym Cabrio raczej nie bede jezdzil na torze auto raczej sluży mi do codziennego zapierdalania po ulicach.Dlatego chodzi mi najbardziej o zachowanie auta na drodze czy bedzie podobnie jak na seryjnych gumach ?
Będzie precyzyjniej

W M5 E34 mam zestaw powerflexa założony na nowe wahacze i tuleje belki- 20 kkm przelotu w moich rękach, wszystko jest ok.
W E39 na ,,leciwe'' z racji przelotu wahacze Lemfordera (technicznie bez luzów na sworzniach) oraz tuleje tylnej belki założyłem poli z Olkusza - przeleciałem na tym już około 7 tysięcy po różnych polskich drogach - jest ok.
Plus- jak wspomniałem - precyzja prowadzenia, brak odczuwalnego ,,opóźnienia'' przy skręcaniu.
Z minusów - jest nieco głośniej na np. kostce brukowej

Re: poliuretany e46 m3 co sądzicie ...?
: czw lip 24, 2014 21:50
autor: kameleon m3
ciah pisze:kameleon m3 pisze:u mnie podłoga jest idealna nie spawana i raczej niemam ochoty zeby ja spawać no chyba ze bedzie taka potrzeba

poza tym Cabrio raczej nie bede jezdzil na torze auto raczej sluży mi do codziennego zapierdalania po ulicach.Dlatego chodzi mi najbardziej o zachowanie auta na drodze czy bedzie podobnie jak na seryjnych gumach ?
Będzie precyzyjniej

W M5 E34 mam zestaw powerflexa założony na nowe wahacze i tuleje belki- 20 kkm przelotu w moich rękach, wszystko jest ok.
W E39 na ,,leciwe'' z racji przelotu wahacze Lemfordera (technicznie bez luzów na sworzniach) oraz tuleje tylnej belki założyłem poli z Olkusza - przeleciałem na tym już około 7 tysięcy po różnych polskich drogach - jest ok.
Plus- jak wspomniałem - precyzja prowadzenia, brak odczuwalnego ,,opóźnienia'' przy skręcaniu.
Z minusów - jest nieco głośniej na np. kostce brukowej

Ok dzieki za podpowiedz ... Auto mam od niedawna wiec zaczne najpierw od ustawienia zbieżnosci kół i wymiany opon moze to jest przyczyna a jezeli prowadzenie nie zmieni sie to bedzie trzeba posprawdzac gumy i podjac decyzje

a co do poli to tez slyszalem od znajomego ze sa glosne np na przejazdach kolejowych itp a niechcial bym zeby dzwiek zawieszenia w moim cabrio przypominal driftowoz

Re: poliuretany e46 m3 co sądzicie ...?
: pt lip 25, 2014 01:21
autor: 2fast4u
Ja nie miałem, kolega jeździ do dzisiaj w e36 na poli więc podzielę się jego doświadczeniem z racji tego że na to forum nie zagląda.
Ostrożnie dobierać twardość!!
Kolega ma komplet w zawieszeniu na beton i łączniki staba wymienia średnio co 2 miesiące jazdy po polskich drogach.
Miał również w dyfrze, pod skrzynią i silnikiem - te wyleciały szybko.
Nie mam jego foto więc posłużę się przykładowym z netu

Poli za twarde - nie tłumi drgań i pęka element koło poli. W necie jest sporo fot tego typu uszkodzeń (przy czym częściej pęka to ucho w którym siedzi poli niż tak jak na tej focie).
Przy cenach części do m3 e46 nie wiem czy bym ryzykował. Ja do swojej wsadzę nowe ori gumy i zapomnę o sprawie (jak będę miał taką potrzebę).
Re: poliuretany e46 m3 co sądzicie ...?
: pt lip 25, 2014 08:28
autor: Broder
kameleon m3 pisze: zaczne najpierw od ustawienia zbieżnosci kół i wymiany opon moze to jest przyczyna a jezeli prowadzenie nie zmieni sie to bedzie trzeba posprawdzac gumy i podjac decyzje

Masz wywalone tuleje wahaczy wzdluznych na 100%
Jesli obawiasz sie internetowych opinii o poliuretanach, to nie musisz przeciez zakladac calego kompletu.
Wymien te tuleje na poliuretanowe + tuleje wahaczow przenich i dopiero zrob zbieznosc, odczujesz duuza roznice w prowadzeniu auta.
Ja jezdze od ponad roku na poli zoltych twardych z olkusza i nie mam z nimi zadnego problemu.
Re: poliuretany e46 m3 co sądzicie ...?
: pt lip 25, 2014 10:54
autor: Maros
Kup oryginały i zapomnij na jakiś czas o sprawie. Nie ma co się bawić w to w aucie do jazdy po mieście a w szczególności Cabrio.
Re: poliuretany e46 m3 co sądzicie ...?
: pt lip 25, 2014 13:37
autor: porscheee
tak jak Maros pisze
Re: poliuretany e46 m3 co sądzicie ...?
: pt lip 25, 2014 14:40
autor: Broder
Dziwne podejscie. Jak cos mi sie spieprzy to zawsze szukam alternatywy naprawy elementem mocniejszym niz ten ktory sie zepsul. Wymieniajac 4 tuleje wahaczy na polibusze nic innego sie nie zmieni oprocz znacznie lepszego prowadzenia auta I lepszej reakcji na ruchy kierownica. Nie wiem co ma tu do rzeczy to ze jest to cabrio czy jezdzi po miescie?
Tuleje wachacza wzdluznego to bolaczka chyba kazdego bmw, ale jak ktos lubi naprawiac 2 razy ...
Re: poliuretany e46 m3 co sądzicie ...?
: pt lip 25, 2014 14:51
autor: Maros
No właśnie to pouliretany lubią się sypać. I właśnie dlatego odradzam koledze ich zakładanie, bo raz pojeździ dłużej niż seria a raz padnie po 100km. A ori to ori, swoje przetrwa.
I żeby nie było jeździłem i na Powerflexie i na Deuterze z Olkusza. W jednym i drugim przypadku seria wytrzymała o wiele dłużej.
Re: poliuretany e46 m3 co sądzicie ...?
: pt lip 25, 2014 18:34
autor: porscheee
jeździłem na poli w porsche max 2 sezony - rozpadła się , na serii wiele lat zyła w tym samym aucie , wytrzymałość seri na bank x3 albo lepiej , no i te piski czeste dziwne dzwieki jak już nie jest czysty ...
Re: poliuretany e46 m3 co sądzicie ...?
: pt lip 25, 2014 23:03
autor: kameleon m3
porscheee pisze:jeździłem na poli w porsche max 2 sezony - rozpadła się , na serii wiele lat zyła w tym samym aucie , wytrzymałość seri na bank x3 albo lepiej , no i te piski czeste dziwne dzwieki jak już nie jest czysty ...
no właśnie chodzi mi też o to żeby nie było jakiś nie potrzebnych dzwięków.Jak by to bylo coupe z klatką i kubłami to moze by mi to nie przeszkadzało ale w fabrycznym cabrio pewnie by mnie to wku..... poza tym jezeli chodzi o wytrzymalosc to wiadomo ze zdania beda podzielowe a seria i tak swoje wytrzyma

ale kazde opinie sa jak najbardziej cenne

Re: poliuretany e46 m3 co sądzicie ...?
: sob lip 26, 2014 22:27
autor: kostek_ja
Ja PU bardzo lubię, jest to bardzo dobry materiał, ale nie idealny, nie do wszystkiego, a oferta Powerflexa jest też mocno marketingowa. Wszystkie problemy wynikają z niedokładności przy montażu i/lub braku wiedzy na ten temat. Mam u siebie PU, w tym produkty wcześniej wymienionej firmy i sobie chwalę. Nie mniej jednak zdecydowanej większości radziłbym zostać przy serii.
Re: poliuretany e46 m3 co sądzicie ...?
: śr lip 30, 2014 00:44
autor: Michal_W
Powiedzcie mi co z Poli wrzucić do uzywanego na codzień M3 e46? Chciałbym najbardziej wyeliminować "GUMOWATOŚĆ" ukladu kierowniczego. Chciałbym aby był jak najbardziej bezpośredni.